Ace & Tate opende in september vorig jaar al een pop-up store in Rotterdam, maar het brillenmerk wilde meer. Gedurende zijn tijd aan de Lijnbaan werd gezocht naar een permanent onderkomen in de Havenstad. Die werd uiteindelijk gevonden in de Pannekoekstraat, waar de derde flagshipstore van Ace & Tate zijn deuren inmiddels heeft geopend.
De Pannekoekstraat, een zijstraat van de populaire Meent is volgens het eyewear merk dankzij een centrale en levendige omgeving met kleine boetiekjes en restaurants een perfecte locatie. Bovendien beschikt de retailer er over een bijzonder pand, met een grote glazen façade en garage-achtige ramen achterin.
Het winkelconcept is op het transparante pand gebaseerd, zegt oprichter Kim Keogh van ontwerpbureau Occult Studio. âWe wilden de openheid in het ontwerp behouden en tegelijkertijd de ruimte in verschillende lagen onderverdelen, om een zo een unieke retail omgeving te creëren.â De basismaterialen bestaan uit licht eikenhout, beton en staal, terwijl er volgens Keogh âopen modulaire elementen zijn ontworpen om een speels gevoel van transparantie te scheppenâ.
De winkel beschikt over twee glazen opticienruimtes, die zich in de kelder van het pand bevinden. Daar kunnen klanten een gratis oogtest laten uitvoeren. In de winkel kunnen ze terecht voor de complete collectie van het Nederlandse merk.
Ace & Tate opende in december nog de deuren van een nieuwe flagshipstore in Utrecht. Met de winkel in Rotterdam volgt het brillenmerk het voorbeeld van onder meer KEET en Rib.Eye Steak, die als onderdeel van een 'rondje Roffa' voor het aprilnummer van RetailTrends werden bezocht. Op RetailWatching verscheen onlangs een uitgebreid rondje Rotterdamse retailhoogtepunten.
Reacties 0