Gepeperde meningen, rake observaties, niet te missen innovaties, opvallende onderzoeken. RetailWatching tipt wekelijks artikelen van over de grens die de moeite van het lezen waard zijn. Deze week artikelen die voorbij kwamen op The Wall Street Journal, The Economic Times, Forbes, Daily Mail en Retail Gazette.
Dader
Een dag nadat Macy’s zijn slechtste kwartaalcijfers sinds de recessie presenteerde, maakten ook Kohl’s en Nordstrom dramatische resultaten bekend. De ketens worstelen nog steeds met de vraag wat er toch mis gaat. Analisten hebben de dader echter haarscherp in het vizier: Amazon.
Lees verder bij The Wall Street Journal: http://on.wsj.com/1rJtoge
Luxe
Denk je aan luxe retail, dan kom je al gauw uit op steden als Parijs, Londen en New York. Maar dit jaar melden vier Chinese steden zich in de top tien van bestemmingen voor luxe retail. Dat blijkt uit een rapport van vastgoedadviseur Jones Lang LaSalle.
Lees verder bij The Economic Times: http://bit.ly/27jbHV4
Nieuwe manier
Het is druk in de online beautyretail. Dus toen Gina Kohler en Hil Davis besloten zich in die markt te storten, wisten ze dat ze nieuwe manier moesten vinden om geld te verdienen. Die hebben ze gevonden.
Lees verder bij Forbes: http://onforb.es/1YpGKsu
Vervanger
Als een besteld product bij Britse supermarkten niet op voorraad is, wordt een logisch vervangend product gestuurd. Maar soms gaat het mis en is de vervanger niet zo logisch, blijkt uit dit overzicht.
Lees verder bij Daily Mail: http://dailym.ai/1qhQhWD
Anders
Een nieuwe ceo die het helemaal anders gaat doen, het komt regelmatig voor. Zo verandert ook de nieuwe Marks & Spencer-baas Steve Rowe de nodige dingen. Het belangrijkste doel van de opvolger van Marc Bolland: de keten dichter bij de klanten brengen.
Lees verder bij Retail Gazette: http://bit.ly/1ZMbDaQ
Reacties 0