Miss Etam is afgelopen jaar online de meest besproken damesmodeketens van ons land. In de voorbij twaalf maanden voerde Miss Etam zonder uitzondering de lijst van acht onderzochte ketens aan, op ruime afstand gevolgd door MS Mode en Costes. Dat blijkt uit onderzoek van monitoringtool Buzzcapture voor RetailWatching.
Het afgelopen jaar werd Miss Etam in ruim vijftienduizend berichten op online en social media genoemd. Dat is bijna zestig procent van het totale aantal berichten, dat op 25 duizend ligt. MS Mode komt in bijna 3200 berichten voor, gevolgd door Costes met ruim 2500 berichten.
In oktober werd het meest over Miss Etam geplaatst, voornamelijk vanwege een winactie op Facebook. MS Mode werd veelvuldig genoemd rond het faillissement van V&D, omdat eigenaar Roland Kahn een belangrijke overnamekandidaat was. Costes is het hele jaar door besproken, maar kent geen enorme pieken in publiciteit het afgelopen jaar.
Alle onderzochte damesmodeketens hebben de meeste fans op Facebook, waar het aantal Twittervolgers vergeleken met andere organisaties volgens Buzzcapture bijzonder laag is. âHoewel YouTube een geschikt middel kan zijn om de nieuwste mode onder de aandacht te brengen, hebben de merken geen van allen meer dan 320 abonnees verzameldâ, aldus social media analist Jaap van Zessen.
Reacties 0