​Meeste consumenten nemen eigen tas mee

​Meeste consumenten nemen eigen tas mee

Het verbod op het gratis weggeven van plastic tasjes lijkt zijn vruchten af te werpen. Zo neemt 83 procent van de consumenten inmiddels een eigen zakje mee voor hun aankopen. Dat blijkt uit onderzoek van het bureau SAMR onder duizend Nederlandse consumenten.

Winkels moeten sinds 1 januari geld vragen voor plastic tassen. Twee op de drie consumenten zou echter zelden of nooit een plastic tasje aanschaffen.

Verder laat 71 procent van de ondervraagden weten de gedachte achter het verbod te steunen. Acht procent is het er niet mee eens. “Mensen zien het nut van dit verbod in”, concludeert consultant Majka van Doorn in het Algemeen Dagblad. “Dit is niet alleen maar goed voor de overheid, ze beseffen de impact.”

Tot vorig jaar gingen jaarlijks zo’n drie miljard plastic tasjes over de toonbank, omgerekend zo’n 170 stuks per consument. De Raad Nederlandse Detailhandel was vooraf bang dat consumenten het verbod niet zouden accepteren. “Maar we zien in de praktijk zeer weinig problemen aan de kassa”, aldus een woordvoerder.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!