Marks & Spencer pakt kledingverkoop aan

Marks & Spencer pakt kledingverkoop aan

Marks & Spencer gaat zijn clothing & home-afdeling ingrijpend reorganiseren. Zo worden de prijzen verlaagd en houdt de warenhuisketen minder kortingsacties.

De Britse retailer maakte vrijdag een winstdaling voor belastingen van bijna twintig procent bekend. Die kwam daarmee uit op ruim 483 miljoen pond. De omzet nam wel licht toe, met 0,8 procent tot 10,6 miljard pond. De foodafdeling van M&S blijft groeien, terwijl de kledingverkoop al jaren een zorgenkindje is.

Naast de prijsmaatregelen, investeert M&S in meer winkelpersoneel om klanten betere service te kunnen bieden. Ook verkleint de retailer het aantal producten in de collectie en wil het de beschikbaarheid verbeteren. Klanten van Marks & Spencer vinden de winkelindeling verwarrend, stelt de retailer. Daarom wordt die overzichtelijker gemaakt. Met alle maatregelen verwacht M&S de kledingverkoop weer naar groei te kunnen brengen.

Het Britse winkelbedrijf werd tot voor kort geleid door de Nederlandse ceo Marc Bolland, maar hij is begin april opgevolgd door Steve Rowe. Onlangs werd bekend dat de flagshipstore van Marks & Spencer in Amsterdam van de baan is, terwijl eerder een samenwerking met BP al werd stopgezet. De Britse retailer is nog in Den Haag en in de Amsterdamse Kalverstraat actief, maar volgens retailexpert Rupert Parker Brady staat de warenhuisketen voor een vertrek uit ons land.

RetailTrends