Le Ballon blaast Invito nieuw leven in

Le Ballon blaast Invito nieuw leven in

Damesmodeketen Le Ballon heeft de merknaam Invito gekocht. Komend najaar openen vijf vernieuwde winkels hun deuren, maakt algemeen directeur en medeaandeelhouder Peter van den Hurk bekend.

Het product- en merkaanbod van Invito wordt opnieuw bekeken en de winkels krijgen een nieuwe uitstraling. De retailer wil voorkomen dat Invito uit het straatbeeld verdwijnt. De eerste nieuwe Invito-winkel opent in augustus in Breda.

Na het faillissement van Macintosh werd Invito overgenomen door Highlands Holding. Ook sportmakelaar Perry Overeem, die de formule PRO kocht, was daar nauw bij betrokken. Hij liet eerder al weten dat het onzeker was of beide formules voor de winkelstraat konden worden behouden.

Le Ballon beschikt over dertien vestigingen in ons land, maar wil dat aantal gaan uitbreiden. Momenteel vinden er vestigingsonderzoeken plaats om geschikte locaties voor nieuwe filialen te vinden. Door het afzetgebied te vergroten wil de keten meer marktaandeel veroveren en de merknaam versterken. Deze plannen worden eveneens komend najaar gerealiseerd.

RetailTrends