Het V&D-pand in Maastricht doet weer even dienst als warenhuis. Onder de naam Temporama opende woensdag een tijdelijke shopping mall met een gevarieerd aanbod aan pop-up concepten. Het project uit de koker van het Belgische Temporary Lane biedt webshops de kans om de winkelstraat uit te proberen, maar ook gevestigde fysieke retailers zijn welkom voor een tijdelijke vestiging. Voor Belgische merken is het een kans om aan Nederland te proeven.
De deuren van het tijdelijke warenhuis in Maastricht zijn tot en met 30 juni geopend. De totale winkelvloeroppervlakte bedraagt ruim drieduizend vierkante meter, verspreid over twee verdiepingen.
Zo'n zestig fashion- en designmerken zijn in Temporama gevestigd. Het voormalige La Place-restaurant wordt gevuld door pop-up restaurant Van Streek. âMet Temporary Lane creëren we het effect van een stedelijke defibrillator,â zegt Christiaan Kastrop, één van de initiatiefnemers. âHet project geeft een positieve impuls om het tijdelijke hartfalen in de straat te verhelpen en de doorstroom opnieuw op peil te krijgen."
Reacties 0