Gepeperde meningen, rake observaties, niet te missen innovaties, opvallende onderzoeken. RetailWatching tipt wekelijks artikelen van over de grens die de moeite van het lezen waard zijn. Deze week artikelen die voorbij kwamen op Business Insider, CNBC, The Wall Street Journal, The Guardian en Business Wire.
Fraude
De Amerikaanse retail heeft in toenemende mate te kampen met frauduleuze transacties. Ook het gemiddelde bedrag van die transacties stijgt. En het lijkt er niet op dat deze ontwikkeling binnenkort afzwak.
Lees verder bij Business Insider: http://bit.ly/1TEuLE4
Beleving
We horen het vaker. Retail gaat steeds minder om de producten en steeds meer om ervaringen en belevingen. Maar dat betekent volgens ceo Dana Telsey van het gelijknamige, toonaangevende adviesbureau zeker niet het einde van de fysieke winkel.
Lees verder bij CNBC: http://cnb.cx/1Uafb2i
Nieuwe manieren
Warenhuisketens hebben het niet alleen in Nederland moeilijk. Het Amerikaanse Sears ziet zijn omzet dalen en zoekt nu naar nieuwe manieren om weer op groei aan te sturen. Daarvoor probeert het onder meer zijn belangrijkste merken ook op andere plekken aan de man te brengen.
Lees verder bij The Wall Street Journal: http://on.wsj.com/1TMUopM
Jungle
Het is oorlog in de Britse winkelstraten. Traditionele supermarkten als Tesco en Sainsbury’s hebben vooral last van de opkomst van Aldi en Lidl, maar ook op non-foodgebied is de Britse retail een jungle. Tiger is daar de belangrijkste oorzaak van. De Deense retailer is een van de snelst groeiende bedrijven in het Verenigd Koninkrijk.
Lees verder bij The Guardian: http://bit.ly/1Vlsm5O
BOPIS
Een belangrijk onderdeel van de omnichannelstrategie is bij veel retailers het principe buy online, pickup in-store, kortweg BOPIS. Hoe gaan retailers hier eigenlijk mee om? Kibo, een wereldwijd vooraanstaand platform op het gebied van omnichannel, onderzocht het.
Lees verder bij Business Wire: http://bit.ly/25pQzy4
Reacties 0