​Het beste van RetailWatching: week 21

​Het beste van RetailWatching: week 21

RetailWatching richt zich op voor de retail relevante achtergronden met onder meer tips, video's, fotoreportages, columns, expertartikelen en whitepapers. RetailNews zet de vijf meest gelezen artikelen van afgelopen week op een rij.

Het hoe en waarom van de Markthal-malaise
Een ‘voedseltheater voor local heroes’. Het IKEA-effect bereiken, maar dan zonder de files. Uitbreiding naar andere steden en mogelijk het buitenland. De verwachtingen waren groot bij de opening van de Rotterdamse Markthal, in oktober 2014. Sindsdien liggen ondernemers en eigenaar Klépierre voortdurend en over uiteenlopende zaken met elkaar overhoop. Wat gaat er mis?

Hier gaat de honderd miljoen van Intergamma naartoe
Intergamma noteerde vorig jaar een ‘klein plusje’ van drie procent. Met dank aan een betere koopkracht en de aantrekkende huizenmarkt. Klanten komen vaker, ook al klussen ze volgens hem steeds minder. We hebben het al vaker gehoord: de jeugd van tegenwoordig heeft twee linkerhanden. Het is iets waar Intergamma ongetwijfeld rekening mee houdt in de ‘herijking’ van zijn strategie richting 2020. “De komende jaren gaan we meer dan honderd miljoen euro investeren in de positionering van de winkelformules, e-commerce en het assortiment.”

Hoe Suitsupply het gat tussen fysiek en online verkleint
Vooral in de winkels is de customer service van Suitsupply goed. Daar worden shoppers bijgestaan door stylisten, wiens eerste taak het is om ‘echt te assisteren en niet alleen te verkopen’, aldus marketingdirecteur Martijn van der Zee. De kunst is om die werkwijze ook online door te voeren. In de webwinkel kunnen klanten immers een pak aanschaffen zonder tussenkomst van een stylist. “Onze focus ligt bij het verkleinen van het gat tussen de winkels en online.”

Pop-up mall in V&D-pand Maastricht is een testcase
Een spannende mix van design én designers, concepten en innovaties. Dat belooft Temporama, een tijdelijk winkelcentrum dat vorige week is geopend in het voormalige V&D-pand in Maastricht. Rupert Parker Brady hoopt dat ook de vastgoedeigenaren en gemeenten goed opletten.

Dit is de opvolger van SuperTrash
SuperTrash-eigenaar Olcay Gulsen maakte begin dit jaar bekend haar winkelketen om te bouwen naar een nieuwe formule: ST. Studio. Ze voelde namelijk een sterke drang zich 'opnieuw uit te vinden'. Dit is het resultaat.

Aanmelden voor de gratis dagelijkse nieuwsbrief van RetailWatching? Dat kan hier.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!