‘Rocket Internet moet pas op de plaats maken’

‘Rocket Internet moet pas op de plaats maken’

Rocket Internet moet zijn huidige start-ups winstgevend zien te maken, voordat het bedrijf zich weer op groei focust. Dat stelt brancheanalist Jochen Kirsch in het juninummer van RetailTrends.

Dat Rocket Internet het al wat rustiger aan doet, is volgens Kirsch te zien aan de recente verkoop van Lazada aan Alibaba. Ook trok de start-upfabriek onlangs de stekker uit de boodschappendienst Bonativo, die sinds ruim een jaar ook actief was in Amsterdam.

Rocket Internet zette verder een beursgang van HelloFresh voorlopig in de ijskast. Dat is volgens Kirsch logisch, omdat de maaltijdboxbezorger afgelopen najaar nog weinig omzet had. Een beursgang was dan een groot risico geweest. Rocket Internet zal eerst op zoek moeten naar nieuwe geldschieters om later alsnog een beursgang te wagen, stelt Kirsch. “En dat gaat steeds gemakkelijker nu de omzet groeit.”

In het juninummer van RetailTrends wordt uitgebreid ingegaan op de problemen binnen Rocket Internet. Zo maakt geen van de start-ups nog winst en liggen investeerders met elkaar overhoop. Klik hier voor meer informatie over een abonnement.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!