Adidas is het eerste grote internationale merk dat via Zalando vanuit fysieke winkels in Berlijn sameday-delivery aanbiedt. Zalando noemt het partnership een volgende stap in de weg naar een fashionplatform, waarbij het een heel netwerk van merken en winkels wil aansluiten.
Consumenten in de Duitse hoofdstad kunnen via Zalando’s app ZipCart zien welke producten van Adidas beschikbaar zijn in de winkel, en die dezelfde dag laten thuisbezorgen tussen zeven en negen uur ’s avonds. Bestellingen moet dan voor drie uur ’s middags geplaatst zijn. De artikelen worden geleverd vanuit de Berlijnse Zalando-winkel, de aangesloten Adidas-shop en Bodycheck, een sportwinkel in de Duitse hoofdstad.
Als de pilot een succes wordt, wil Zalando een netwerk van merken en winkels opbouwen door heel Europa. Ceo David Schneider maakte eerder al bekend dit jaar 180 miljoen euro te investeren in het veranderen van de bedrijfsstructuur. De Duitse etailer wil straks alleen nog de bemiddelaar zijn op een ontmoetingsplatform van webwinkels en consumenten. Zowel modemerken als lokale winkels moeten de mogelijkheid krijgen zich hierbij aan te sluiten, waardoor Zalando uiteindelijk vijf procent van de Europese modebranche in handen wil krijgen. Nu is dat één procent.
Reacties 0