Gepeperde meningen, rake observaties, niet te missen innovaties, opvallende onderzoeken. RetailWatching tipt wekelijks artikelen van over de grens die de moeite van het lezen waard zijn. Deze week artikelen die voorbij kwamen op City A.M., The Guardian, Business Insider, The Wall Street Journal en Fortune.
Vinyl
Een opvallende bijkomstigheid deze week bij de presentatie van de kwartaalcijfers van Sainsbury’s. De supermarktketen is naar eigen zeggen de grootste vinyl-verkoper in de winkelstraat. De retailer heeft al acht procent marktaandeel ingenomen, sinds de herintroductie van muziekverkoop eerder dit jaar.
Lees verder bij City A..M.: http://bit.ly/1XKTgWF
Pijnlijk
Het was al een tijdje duidelijk, maar toch moet het een pijnlijk moment geweest zijn voor Sports Direct-oprichter Mike Ashley. Tegenover de Britse politiek gaf hij toe dat personeel van zijn winkelketen minder verdient dan het minimumloon. Eerder weigerde het Britse retailicoon zich in het parlement te verantwoorden.
Lees verder bij The Guardian: http://bit.ly/1tmoYgr
AmazonFresh
Alsof de Britse supermarkten het nog niet moeilijk genoeg hebben, is er nu nog een concurrent bijgekomen. En niet de minste. Internetgigant heeft zijn foodservice AmazonFresh in het Verenigd Koninkrijk gelanceerd.
Lees verder bij Business Insider: http://read.bi/1tmoZRx
Bloeier
India is in opkomst al retaileconomie. Volgens onderzoek van A.T. Karney staat het land op de tweede plek van meest aantrekkelijke landen voor retailers. Wat is het geheim?
Lees verder bij The Wall Street Journal: http://on.wsj.com/1U4PBSr
Make-over
Revolutie bij IKEA. De bekende Fraktas, de blauw-gele draagtas van de meubelretailer, krijgt een restyling. De twintig jaar geleden gelanceerde tas moet een meer fashionable look krijgen, volgens ontwerper Hay.
Lees verder bij Fortune: http://for.tn/1XKUtNH
Reacties 0