​Petrol Industries wil zich profileren

​Petrol Industries wil zich profileren

Petrol Industries verwacht ‘enkele hele grote winkels’ te openen waar het merk zijn totale collectie kan tonen. “De relatie met de klant blijft voorop staan. Maar je wil je toch profileren”, zegt oprichter Petro van Zon in het Brabants Dagblad.

Petrol bedient momenteel drieduizend vestigingen in Europa. Het merk was ook in warenhuizen van V&D te koop. Vijftien jaar terug was het faillissement van V&D volgens Van Zon een heel gevoelig verlies geweest. “Maar Europees gezien valt het mee.”

Om te overleven is het nodig om een grote speler in Europa te zijn, stelt Van Zon, die in Jack & Jones de grootste concurrent ziet. Ook merkbeleving is volgens hem van belang, omdat de klant alles op internet kan vinden. “Je moet zorgen dat je vierkante winkelmeters claimt, en duidelijk je eigen handschrift creëren. Bij ons zit hem dat onder meer in details als extra stiksels en buttons.”

Petrol Industries richt van oudsher alleen op mannen en jongens, maar verkoopt sinds twee seizoen ook meisjeskleding. “Uiteindelijk zullen we ook de markt voor dames op gaan”, aldus Van Zon.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!