Floris van Bommel gaat zich nadrukkelijker richten op het realiseren van online verkopen in Duitsland. Het schoenenmerk ziet nog veel potentie bij onze oosterburen, laat algemeen directeur Reynier van Bommel maandag weten.
Floris van Bommel is al enige jaren in Duitsland actief, maar ging pas begin dit jaar met een online strategie van start. Om de verkopen te stimuleren is een samenwerking aangegaan met Fingerspitzengefühl, een Nederlands bedrijf dat vanuit Berlijn online spelers bijstaat op de Duitse markt.
De twee partijen verwachten de komende jaren een significante groei te realiseren. Daarbij denkt Van Bommel te kunnen profiteren van de naam die is opgebouwd via de traditionele verkoopkanalen. “Wat betreft export kiezen we er bewust voor om juist de potentie van de Duitse markt, zowel online als offline, optimaal te benutten.”
Begin dit jaar werd ook een webshop voor zustermerk Van Bommel geopend. Dat kwam het bedrijf op de nodige kritiek te staan van dealers, die het een zorgwekkende stap vonden.
Reacties 0