Lidls literaire uitstapje

Lidls literaire uitstapje

Lidl is niet alleen sponsor van de Bulgaarse One Design Week, maar levert ook zelf een creatieve bijdrage. Niet met een stijlvolle supermarkt, maar met een pop-up bibliotheek gericht op boeken over design.

Met de betrokkenheid bij het designfestival wil de Duitse discounter een nieuwe doelgroep aanspreken. 'Een jong en progressief publiek', zoals Lidl het zelf verwoordt. Langzaam wil de supermarktketen zijn imago wat opschuiven van no-nonsens discounter naar meer oog voor uitstraling en design. Naast het introduceren van nieuwe winkelconcepten, moeten ook de bijdragen aan verschillende culturele festivals daarbij helpen.

Lidl's Design Bookery heeft tien dagen in Plovdiv gestaan, waar One Design week werd geopend. Daarna was de pop-up bibliotheek nog vijf dagen te bewonderen in hoofdstad Sofia. De collectie bestond uit zo'n honderd eigentijdse boeken en magazines over onder meer illustraties, grafische vormgeving. interieur- en webdesign. Bulgaarse designers kunnen volgens de organisatie van het festival op weinig plekken buiten het internet goede vakinformatie vinden. Ook op scholen en universiteiten is er weinig aandacht voor. Met het concept van Lidl was dat probleem verholpen, voor even dan.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Dit artikel krijg je cadeau. Lees alles van RetailTrends voor slechts € 10,- (eerste maand).

Word member Of log in

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!