HEMA heeft woensdag zijn vernieuwde website gelanceerd. Hiermee zet de retailer naar eigen zeggen een belangrijke stap in de groeistrategie op het gebied van e-commerce.
Op de nieuwe website kunnen consumenten onder meer de beschikbaarheid van producten in de winkels controleren. Verder is hij volledig responsive gemaakt, is er een winkelzoeker met kaart geïntegreerd en is de indeling in categorieën op de schop gegaan.
“Met de nieuwe website hebben we een goede stap gezet om e-commerce een geïntegreerd onderdeel van HEMA te laten zijn”, aldus head of e-commerce Tico Schneider. De website zit nog in de betafase en moet begin volgende maand toegankelijk zijn voor klanten in alle markten waar HEMA actief is. De retailer ziet e-commerce, naast het revitaliseren van de operatie in de Benelux en de internationalisering, als ‘de basis van de groeistrategie’.
HEMA maakte onlangs al bekend zijn levertijden voor online bestellingen flink terugbrengen door met instore picking te starten. Binnenkort moet dit in alle filialen zijn uitgerold. Sinds Tjeerd Jegen vorig jaar Ronald van Zetten opvolgde als ceo, heeft online volgens manager online development Carsten Klomp pas prioriteit gekregen. “Online heeft jarenlang niet voldoende aandacht gekregen. Nu opeens wel, waardoor we eigenlijk harder moeten groeien dan we kunnen.”
Reacties 0