Gepeperde meningen, rake observaties, niet te missen innovaties, opvallende onderzoeken. RetailWatching tipt wekelijks artikelen van over de grens die de moeite van het lezen waard zijn. Deze week artikelen die voorbij kwamen op The Telegraph, The Guardian, Retail Gazette, Fortune en The Wall Street Journal.
Brexit
Alsof de retail het nog niet zwaar genoeg heeft, zorgt de Brexit voor een hele nieuwe lading aan vragen en onzekerheden. Wat zijn de gevolgen voor retailers en belangrijker: hoe slaan ze zich er doorheen?
Lees verder bij The Telegraph: http://bit.ly/297gkb6
Overzee en online
Onlangs kwam er een einde aan de Britse warenhuisketen BHS. Op bescheiden schaal leeft de naam nu toch voort. Een bedrijf uit Quatar heeft de overzeese winkels en de online activiteiten gekocht.
Lees verder bij The Guardian: http://bit.ly/29amhK5
Te duur
IT-systemen, de moderne retailer kan niet meer zonder. Maar uit onderzoek van KnowledgeBus IT blijkt dat retailers hier veel te veel geld aan uitgeven. Door een gebrek aan transparantie in de IT-business worden veel te hoge prijzen gerekend.
Lees verder bij Retail Gazette: http://bit.ly/29acccJ
Hardleers
Walmart kreeg in oktober vorig jaar al te horen dat het onjuiste ‘Made in the USA’-logo’s van zijn website moest verwijderen. Maar uit een nieuw onderzoek blijkt dat ’s werelds grootste retailer er nog steeds niet helemaal mee is gestopt.
Lees verder bij Fortune: http://for.tn/29amlcN
Scheiding
EZ Worldwide Express had een exclusief leverancierscontract met Forever 21. Maar de zaken van de retailer zijn volgens de leverancier zo hard achteruitgegaan, dat de samenwerking niet meer rendabel is. De wegen van beide zijn daarom gescheiden.
Lees verder bij The Wall Street Journal: http://on.wsj.com/29dGRqt
Reacties 0