Coolinvestments heeft zich voor de meeste van zijn formules ten doel gesteld het winkelbestand te verkleinen. Dat zegt ceo Roland Kahn in het zomernummer van RetailTrends.
Er is behoefte aan minder winkels én beter winkels, stelt Kahn. Als voorbeeld noemt hij Coolcat dat onlangs in Zwolle zijn ‘goede kleinere pand’ verruilde voor een twee keer zo grote winkel, met ruimte voor de nieuwste technologie. “De verhouding tussen clicks en bricks moet beter.” Er zal de komende jaren ‘hier en daar een winkel verdwijnen’, waarbij de winkels die blijven opvallender moeten worden en meer beleving moeten bieden.
De verhouding tussen winkelomzet en online omzet moet fifty-fifty worden, zegt Kahn. “We willen naar vijfhonderd miljoen euro online omzet en vijfhonderd miljoen met onze fysieke winkels.” Hij ziet de omvang van zijn concern daarbij als belangrijk voordeel, waardoor investeren makkelijker is dan voor kleinere retailers.
Alleen voor America Today ziet Kahn nog fysieke groeimogelijkheden. Die keten heeft nu nog geen landelijke dekking.
In het zomernummer van RetailTrends gaat Roland Kahn onder meer in op zijn plannen met Coolinvestments, zijn rol rond de mislukte V&D-doorstart en zijn visie op de moeilijke retailtijden. Klik hier voor meer informatie over een abonnement.
Reacties 0