G-Shock maakt tijd voor Amsterdam

G-Shock maakt tijd voor Amsterdam

Horlogemerk G-Shock verscheen al eens tijdelijk in Amsterdam met een pop-up store rond het dertigjarig jubileum, in 2013. Drie jaar later duikt het label van Casio opnieuw op in onze hoofdstad, deze keer om de nieuwe collectie Masters of G aan de man te brengen. Daar heeft het twee weken de tijd voor genomen, tot afgelopen weekend.

Met de verschillende demonstratietafeltjes met de producten achter glas, wekt de winkel de indruk van een museum. Het kleurgebruik is beperkt gehouden tot oranje en zwart, met aan één van de muren een zwart-witte afbeelding van de vloer tot aan het plafond.

De winkel is ingedeeld in de thema’s Sea, Land en Air, de drie domeinen van de Master of G-serie. Bovendien bood de tijdelijke winkel de exclusieve lijn uit de nieuwe collectie, de MT-G en MR-G.

G-Shock staat bekend om zijn robuuste, 'onverwoestbare' uurwerken. Kikua Ibe, de grondlegger van G-Shock, liet als kind eens een horloge dat hij van zijn ouders had gekregen stuk vallen op de grond. Zo kwam hij op het idee een horloge te ontwikkelen dat niet kapot kan. Bij wijze van test liet hij het van een steeds hogere verdieping vallen, totdat hij het gewenste resultaat had.


Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Dit artikel krijg je cadeau. Lees alles van RetailTrends voor slechts € 10,- (eerste maand).

Word member Of log in