Hans Anders heeft zich verbaasd over de uitspraak van concurrent Specsavers, dat gezegd heeft nooit online te gaan. “In veel gevallen kan een bril best online besteld worden”, zegt e-commercemanager Michelle Nederveen in het zomernummer van EtailTrends.
Hans Anders verkoopt als een van de weinige grote brillenretailers complete brillen via zijn webshop. Consumenten die een complexe bril nodig hebben of hun eerste bril kopen, kunnen beter langs de opticien, erkent Nederveen. “Maar klanten die een simpel model willen en hun sterktes weten, of een goedkope tweede bril willen, kunnen net zo goed online bestellen.”
Countrymanager Remko Berkel van Specsavers beschuldigde online brillenverkopers eerder dit jaar van het leveren van een ‘half product’. Dat geldt volgens Nederveen misschien voor pure players, maar niet voor Hans Anders, waar ook online klanten in de winkels terecht kunnen voor extra advies en service.
Hans Anders probeert zijn klanten steeds nadrukkelijker richting de webshop te duwen, met name op het gebied van contactlenzen. De voorraad daarvan in de winkels neemt af, maar klanten kunnen ze wel altijd vanuit de webshop geleverd krijgen. “Daarmee wordt de stap om een keer online te bestellen steeds kleiner”, aldus Nederveen.
In het zomernummer van EtailTrends gaat Nederveen uitgebreid in op de online koers van Hans Anders, en hoe die verschilt voor brillen en hoortoestellen. Klik hier voor meer informatie over een abonnement.
Reacties 0