Gamma heeft voor het eerst meer bezoekers in zijn webwinkel dan in zijn fysieke vestigingen. Dat zegt directeur e-commerce Lieke Luttmer van de bouwmarktketen in MIX.
De bouwmarkten van Gamma zouden op termijn kleiner kunnen worden, vult formuledirecteur Ron Kloos aan. “Maar met fysieke winkels kun je slechts langzaam veranderen, online kun je op ieder moment de winkel helemaal verbouwen.”
Gamma zal in de toekomst niet minder winkels hebben, maar wel minder vierkante meters, liet topman Harm-Jan Stoter van moederconcern Intergamma eerder dit jaar al weten. De winkels veranderen door het steeds grotere aandeel van online. Zo zullen ze minder voorraden aanhouden, terwijl het assortiment breder wordt. “Het worden showrooms die klanten moeten inspireren”, aldus Stoter.
Intergamma is dit jaar begonnen met de herijking van zijn strategie voor de komende vijf jaar, waarbij ruim honderd miljoen euro in de positionering van de winkelformules, e-commerce en het assortiment wordt gestoken. Het bedrijf achter Gamma en Karwei was in 2015 goed voor bijna 1,7 miljard euro omzet, drie procent meer dan een jaar eerder. De online omzet is vorig jaar verdubbeld.
Reacties 0