Kieskeurig.nl neemt volgend jaar afscheid van zijn mobiele applicatie. De productvergelijker komt in plaats daarvan met een site die volledig gericht is op de smartphone. Dat vertelt brand director comparison Patrick van Buuren van eigenaar Sanoma in het zomernummer van EtailTrends.
De mobiele website wordt veel meer ‘snackable’, zegt Van Buuren. Waar Kieskeurig op de desktop honderden tv’s laat zien na een zoekopdracht, toont de vergelijker op de smartphone bijvoorbeeld alleen de vijf populairste opties. Bezoekers krijgen daarbij de mogelijkheid om meer producten te bekijken. “De site wordt meer voorgekookt om je er sneller doorheen te loodsen.”
Kieskeurig lanceerde eerder dit jaar nog een app waarmee consumenten videoreviews kunnen maken. Dat is een manier om te kijken of consumenten het leuk vinden om die achter te laten. Het is nog geen denderend succes, vertelt Van Buuren. “Ik denk niet dat dit de juiste propositie is, maar voorlopig gaan we er mee door.”
Van Buuren gaat in het zomernummer van EtailTrends in op de recente ontwikkelingen binnen Kieskeurig, dat besloot back to basics te gaan als ‘vergelijker voor alles met een stekker’. De vergelijker schafte onder meer de check-out af en paste zijn afrekenmodel aan, wat voor een hoop commotie zorgde. Klik hier voor meer informatie over een abonnement op EtailTrends.
Reacties 0