Zalando en Bonita zijn uitgeroepen tot de best gewaardeerde fashionretailers in Nederland. Zalando won in de categorie tot vijftig jaar, waar Bonita bij de ouderen het meest populair was. Dat blijkt uit onderzoek van GfK onder 7.800 consumenten en 35 retailers in bovenmode.
De retailers zijn beoordeeld op vijftien verschillende aspecten op het gebied van prijs, assortiment, bereikbaarheid, kwaliteit en de winkel. Consumenten blijken bij hun keuze voor een moderetailer vooral veel waarde te hechten aan prijs en aanbiedingen. Dat geldt vooral voor jongeren, terwijl ouderen relatief meer waarde aan winkelaspecten als deskundig en vriendelijk personeel, bereikbaarheid van de winkel en de kwaliteit van de kleding.
Zalando scoort volgens GfK vooral goed dankzij de aanwezigheid van de laatste mode en zijn uitgebreide collectie. Bij Bonita springt de kwaliteit van de kleding en het personeel eruit.
Het is voor het eerst dat er in het onderzoek onderscheid is gemaakt tussen leeftijdsgroepen. Vorig jaar was Zalando de enige winnaar van de GfK Fashion Award. De Duitse modeverkoper was destijds de eerste online speler die de prijs in de wacht sleepte.
Reacties 0