Holland & Barrett heeft een nieuwe webwinkel gelanceerd. De belangrijkste wijziging is de url: die is aangepast van detuinen.nl naar hollandandbarrett.nl.
De Tuinen maakte ruim een jaar terug bekend verder te gaan als Holland & Barrett. De ombouw gaat in fases, om consumenten aan de nieuwe naam te laten wennen. Op 1 augustus moeten alle winkels de naam Holland & Barrett dragen.
De nieuwe webwinkel is met het oog op het groeiende aantal mobiele bezoekers responsive gebouwd. Het afgelopen jaar telde de winkelketen twee keer zo veel mobiele bezoekers dan daarvoor, terwijl de omzet uit dat kanaal verdriedubbelde. Holland & Barrett verwacht dat de meeste bezoekers volgend jaar via een mobiele telefoon zijn website bezoekt.
Met de oude webwinkel wist Holland & Barrett naar eigen zeggen ieder jaar een groei van minstens vijftig procent te bereiken. “De nieuwe website komt geen moment te vroeg, want het oude platform kon de kleine miljoen maandelijkse bezoekers en website activiteit niet aan”, aldus e-commercemanager Lisette Ensing.
Online klanten krijgen binnenkort de mogelijkheid om bestellingen op te halen in de fysieke winkels. Daarnaast wil Holland & Barrett dat er vanuit de winkels online orders geplaatst kunnen worden, als een product bijvoorbeeld niet voorradig is.
Reacties 0