​Kwart meer omzet voor Zalando

​Kwart meer omzet voor Zalando

Zalando heeft zijn omzet in het tweede kwartaal met 24 tot 26 procent zien toenemen. De omzet kwam uit op ruim negenhonderd miljoen euro. Dat blijkt uit de voorlopige kwartaalcijfers die de online modeverkoper dinsdag heeft gepubliceerd.

De groei valt hoger uit dan in het eerste kwartaal, toen de omzet met 23,7 procent pluste. De Duitse etailer verwacht over het hele jaar een omzetgroei te behalen die tegen de 25 procent aanligt.

De verwachting voor de aangepaste ebit-marge is naar boven bijgesteld tot tussen de vier en 5,5 procent. Voorheen verwachtte Zalando een marge die niet boven de 4,5 procent uitkwam.

De opwaardering is onder meer het gevolg van de prestaties in het tweede kwartaal, waarin deze marge boven de 7,5 procent lag. De aangepaste ebit kwam uit op 68 tot 88 miljoen euro, tegenover dertig miljoen een jaar eerder.

De winstgevendheid van Zalando is flink verbeterd, concludeert bestuurslid Rubin Ritter. De modeverkoper heeft volgens hem een sterk kwartaal achter de rug. “We gaan door met het investeren in onze klantpropositie en platforminitiatieven.”

Zalando werkt aan een systeem dat klanten, merken en winkeliers met elkaar verbindt. De etailer wil zo ‘een ecosysteem voor mode’ worden.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!