Gepeperde meningen, rake observaties, niet te missen innovaties, opvallende onderzoeken. RetailWatching tipt wekelijks artikelen van over de grens die de moeite van het lezen waard zijn. Deze week artikelen die voorbij kwamen op CNN, Forbes, Mashable, Fortune en The Guardian.
Pornoloos
Internetten bij Starbucks en McDonald's? Prima, maar voor pornosites zul je een ander wifinetwerk moeten opzoeken. Beide retailers maken het via een filter onmogelijk om pornografische beelden op hun netwerk te bekijken. McDonald's heeft dat nu al in veertienduizend vestigingen in de Verenigde Staten, Starbucks zoekt nog naar een goed systeem.
Lees verder bij CNN: http://cnnmon.ie/2adMyqZ
Redding
Zijn de fysieke winkels ten dode opgeschreven? Of is er nog een ontsnappingsroute? Vier manieren waarop retailers hun winkels kunnen redden.
Lees verder bij Forbes: http://bit.ly/29W0uSZ
Wat zegt u?
Pornokijkende klanten mogen dan misschien niet meer welkom zijn bij Starbucks, dove en slechthorende koffieliefhebbers natuurlijk wel. Speciaal voor hen opent de retailer in Kuala Lumpur zijn allereerste dovenfiliaal, met vrijwel alleen doof en slechthorend personeel. Bestellen gaat in gebarentaal.
Lees verder bij Mashable: http://on.mash.to/2afcLCn
Terugslaan
Hoe vecht je als grote, traditionele winkelketen tegen spelers als Amazon en eBay? Walmart slaat terug door het online aanbod iedere maand met één miljoen producten uit te breiden. E-commerce groeit nog te langzaam bij de Amerikaanse retailer, constateerde ceo Doug McMillon onlangs.
Lees verder bij Fortune: http://for.tn/2a2WDF8
Sluiting
De grote sluitingsronde in het Verenigd Koninkrijk is begonnen. De winkels van de failliete warenhuisketen BHS gaan een voor een dicht. Voor het eind van deze maand sluiten er nog eens dertig hun deuren, nadat eerder al vijftig winkels voor goed op slot gingen. De gevolgen liegen er niet om.
Lees verder bij The Guardian: http://bit.ly/2ajitGo
Reacties 0