Veel modesegmenten hebben in het tweede kwartaal een inhaalslag gemaakt. In de voorbije drie maanden werd een gezamenlijk plus van 0,7 procent geboekt, waarmee de stand over het eerste halfjaar op 0,2 procent uitkomt. Dat meldt INretail uit onderzoek in samenwerking met GfK, waarvoor zowel de online als offline omzet wordt gemeten.
Vooral winkels in beenmode deden het goed met een omzetstijging van 7,9 procent, terwijl ook winkels met lingerie, bad- en nachtmode en herenondergoed en baby- en kinderbovenmode de omzet met ruim zeven procent zagen toenemen. Herenmode was goed voor een stijging van 3,3 procent. Alleen de damesfashion bleef achter met een daling van 5,1 procent, nadat in het eerste kwartaal al een daling van 3,3 procent was genoteerd.
Schoenenwinkels noteerden in het tweede kwartaal een omzetstijging van 4,4 procent, nadat in de eerste drie maanden al sprake was van een groei van 1,9 procent. Winkels in sportkleding zagen hun omzet in het eerste kwartaal nog met 4,1 procent afnemen, maar kwamen het afgelopen kwartaal uit op een plus van drie procent.
De maand mei was in veel gevallen de beste verkoopmaand, meldt INretail. Non-foodretailers profiteren volgens de brancheorganisatie van het gestegen consumentenvertrouwen in ons land.
Reacties 0