Bol.com heeft zijn verkooppartners via een e-mail laten weten dat de prijs bij hun eigen webwinkel niet mag verschillen met die op bol.com. Voor sommigen kwam die mededeling als een verrassing, meldt Emerce.
De mail van de etailer aan zijn partners was een herinnering aan een al bestaande regel. “We merken dat helaas niet iedereen dit volgt”, aldus een woordvoerder. Verschillende prijzen voor hetzelfde product leiden volgens haar tot ‘verwarring en wantrouwen’ bij consumenten.
Bol.com wijst zijn partners er verder op dat zij marktconforme prijzen moeten hanteren. Te hoge prijzen hebben een negatieve invloed op de prijsperceptie van consumenten, aldus de woordvoerder. “Als blijkt dat prijzen niet marktconform zijn, kunnen wij besluiten het aanbod niet te tonen in onze winkel.”
Verkopers bij bol.com betalen alleen commissie als een product ook daadwerkelijk via het platform wordt verkocht. Bol.com kondigde eerder dit jaar aan dat het vanaf eind dit jaar al zijn zakelijke verkooppartners aanbiedt de volledige fulfilment uit handen te nemen.
Reacties 0