Gepeperde meningen, rake observaties, niet te missen innovaties, opvallende onderzoeken. RetailWatching tipt wekelijks artikelen van over de grens die de moeite van het lezen waard zijn. Deze week artikelen die voorbij kwamen op The Huffington Post, Business Insider, The New York Times, The Guardian en Business of Fashion.
Lelijk
Misvormde groenten en fruit, die worden bij veel supermarkten weggegooid. Vaak zijn ze nog prima te eten, maar meestal zijn het slechts kleine projectjes die daar iets tegen doen. Nu lanceert Walmart, 's werelds grootste retailer, een 'lelijke' lijn van appels en aardappels.
Lees verder bij The Huffington Post: http://huff.to/2aij85q
Plagiaat
Zara is flink in verlegenheid gebracht. De fashionketen kwam onder vuur te liggen vanwege het stelen van ontwerpen. Eerst probeerde de retailer het nog af te wimpelen, maar toen het kopieerwerk viral ging, was ingrijpen onvermijdelijk.
Lees verder bij Business Insider: http://bit.ly/2a9kBLO
Fris geschoren
De overname van Dollar Shave Club door Unilever heeft internationaal nogal wat aandacht gegenereerd. Dat is niet voor niets, want de subscriptionformule is toonaangevend als het gaat om de nieuwe invulling van het retaillandschap.
Lees verder bij The New York Times: http://nyti.ms/2alIVxg
Dresscode
Starbucks heeft een nieuwe dresscode gelanceerd. Daarbij wil het zijn medewerkers vooral aanmoedigen hun persoonlijkheden uit te stralen met hun kleding. Maar misschien is de koffieketen daar iets in doorgeschoten.
Lees verder bij The Guardian: http://bit.ly/2amJeoA
Grootheidswaanzin
'The single greatest retail store in the world.' Het is nogal wat, wat Under Armour van plan is. Ceo Kevin Plank is er heilig van overtuigd dat het niets te veel gezegd is. De winkel aan Fifth Avenue moet het sportlabel nog duidelijker positioneren, daar waar het volgens de topman thuishoort.
Lees verder bij Business of Fashion: http://bit.ly/2ahdTt0
Reacties 0