Kings of Indigo is bezig met de opening van een eerste eigen winkel. De vestiging komt in thuisstad Amsterdam, laat oprichter Tony Tonnaer weten in De Financiële Telegraaf.
De duurzame jeans van Kings of Indigo (K.O.I.) worden inmiddels in tien landen verkocht. De focus ligt voornamelijk op de Noord-Europese markt, zegt Tonnaer. Hij wil namelijk niet te snel groeien met het merk. “Wat we doen willen we goed doen.”
Kings of Indigo is volgens Rank a Brand één van de meest duurzame jeansmerken. Het merk scoort het hoogst voor ecologie en arbeidsomstandigheden, onder meer door het gebruik van duurzame ruwe materialen.
Kings of Indigo ziet duurzaamheid zelf als een bonus. Consumenten moeten volgens Tonnaer de jenas kopen omdat ze die ‘mooi, tijdloos en cool vinden en de broeken lekker vinden zitten’. “Mensen onbewust bewuste keuzes laten maken, dat vinden wij mooi.”
Kings of Indigo werkte de afgelopen jaren al vaker met pop-up winkels en is de volgende in de rij merken die permanente vestigingen openen. Het aantal modezaken dat maar één merk verkoopt is de afgelopen tien jaar vertienvoudigd, bleek onlangs uit onderzoek van Locatus. De afgelopen week werd bekend dat Cruyff een flagshipstore opent in de Kalverstraat en Dr. Martens twee nieuwe vestigingen erbij heeft gekregen.
Reacties 0