Etrias neemt Tennisplanet over

Etrias neemt Tennisplanet over

Etrias Lifestyle Stores heeft de domeinnamen en merkrechten van Tennisplanet overgenomen. Het moederbedrijf van de tennisspecialist, Planet E-commerce, werd in juni failliet verklaard. Het betekende het tweede faillissement in drie jaar voor Tennisplanet, dat eind 2013 al eens op de fles ging.

Etrias telt inmiddels ruim zeventig webwinkels in Nederland, België, Duitsland en Frankrijk. Sinds de oprichting in 2011 hebben de jonge ondernemers Wouter Schreurs, Laurens Ultee en Stan Verhoeven Etrias in rap tempo uitgebouwd.

“We hebben eerst Bedsupply.eu uitgewerkt en online gezet, waarna we hebben doorgepakt met Laarzenwinkel.com”, zei Verhoeven afgelopen jaar in EtailTrends. Door de opening van webwinkels voor bijbehorende artikelen als strandlakens en schoenspanners, ontstaat al snel een webwinkelketen. “De eerste tien tot vijftien webwinkels zijn zo tot stand gekomen”, weet Verhoeven. “Daarna hebben we naar toegevoegde waarde gekeken. Wat wordt er online nog niet optimaal bediend? Wat kan beter? Waar is ruimte? Elektronica is dan ook niet onze corebusiness, omdat een Media Markt, BCC en Coolblue daar al vrij goed in zijn.

Etrias heeft met zijn reeks webwinkels te maken met verschillende concurrenten. “Per niche zijn een paar grote aanbieders en twee tot vier hele goede specialisten actief, waar wij tussenin zitten”, ziet Laurens Ultee. “Ten opzichte van de specialisten winnen wij het op basis van kennis van online marketing en programmeren. Dat is voor hen iets compleet nieuws, terwijl wij daarin gespecialiseerd zijn. Bij de grote bekende spelers zien wij juist ruimte en markt die wij kunnen afpakken of innemen. Daarbij winnen of verliezen we niet zozeer, maar zien we nog voldoende ruimte om ernaast te staan. Dat is meestal al genoeg.”

Reacties

Laatste nieuws









RetailTrends