​Alibaba voert omzet flink op

​Alibaba voert omzet flink op

De omzet van Alibaba is in het afgelopen kwartaal met 59 procent gestegen tot omgerekend 4,4 miljard euro. De nettowinst daalde met ruim driekwart, tot zo’n 960 miljoen euro.

De winstdaling komt vooral door een meevaller in hetzelfde kwartaal vorig jaar. Toen werd onderdeel Alibaba Pictures verkocht. Zonder het effect van eenmalige posten meegerekend, is de nettowinst met vijftig procent gestegen.

Het aantal consumenten dat iets heeft gekocht op een van de Alibaba-marktplaatsen is gestegen van 423 miljoen tot 434 miljoen. De inkomsten uit de e-commerceactiviteiten groeiden met 47 procent wat minder hard dan aanvullende diensten, zoals cloudservices. Die waren goed voor 59 procent groei.

Alibaba maakte eerder dit jaar bekend zich in Amsterdam te vestigen, met voormalig Blokker-topman Roland Palmer aan de leiding. De Chinese internetgigant wil via Nederland producten uit de Benelux verkopen op de Chinese markt. Onder meer voedingsmiddelen, consumentenelektronica en babyproducten uit Nederland en België zijn volgens de etailer erg in trek bij Chinese consumenten. Palmer is tevens toegetreden tot de Europese directie van Alibaba.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!