Domino’s Pizza werkt aan een winkelconcept waarbij de klant zijn pizza in de vestiging kan opeten. Met de zogenoemde sit-in vestigingen richt de retailer zich voor het eerst niet op afhalen en bezorgen.
Domino’s Pizza heeft zijn nettowinst in Europa afgelopen jaar met 43 procent zien groeien ten opzichte van een jaar eerder. De ebitda groeide zelfs met 122 procent.
De pizzaketen noemt Nederland en België als koplopers in de groeitrend. In ons land en bij de zuiderburen werden afgelopen jaar 37 nieuwe winkels geopend, die sterk bijdroegen aan de Europese omzetgroei van bijna 33 procent. Ook de vergelijkbare omzetgroei was het sterkst in Nederland en België.
In totaal boekte moederconcern Domino’s Enterprise een omzet van 1,96 miljard dollar. In Nederland opent de retailer komende maand zijn tweehonderdste vestiging.
Online heeft Domino’s zijn pizzaverkoop met 44 procent zien groeien. Ruim negentig procent van de bezorgomzet in Nederland komt naar eigen zeggen uit online. Technologische innovatie is hierbij een belangrijke groeifactor, stelt ceo André ten Wolde van Domino’s Benelux. “Via technologie geven we de klant meer gemak en volledige controle over het bestel- en afleverproces.”
Lees op RetailWatching hoe Domino's-topman André ten Wolde het succes van de pizzaketen verklaart.
Reacties 0