McDonald’s wil in de Verenigde Staten en Canada kinderen ertoe aanzetten meer te bewegen. De fastfoodketen stopt in die landen een stappenteller in de Happy Meals, schrijft Motherboard.
Met de actie speelt McDonald’s in op de Olympische Spelen. ‘Keep up with your friends and your favourite athletes’, is het motto rond de Step It-stappenteller. De wearable houdt het aantal passen bij en de snelhied waarmee kinderen lopen.
“Wij ondersteunen de gezondheid van kinderen zeer'', licht marketingmanager Michelle McIlmoye van McDonald’s Canada de actie toe. Volgens onderzoek van Motherboard moet een achtjarig kind vijf uur lopen om de calorieën van een Happy Meal te verbanden.
McDonald’s heeft een rol in de veranderende opvattingen over voeding, zei ook de Nederlandse topman Manu Steijaert dit jaar in RetailTrends. Zo zou de fastfoodketen nog veel transparanter kunnen zijn over ‘welk onderwerp dan ook.’ “Maar ik wil niet naar een regime waarin wij bepalen wat de consument allemaal nog mag eten.” Een evenwichtig eetpatroon noemde hij ‘een gedeelde verantwoordelijkheid met de consument’.
Reacties 0