​Merkontwikkelaar Zalando zelfstandig verder

​Merkontwikkelaar Zalando zelfstandig verder

Zalando-dochter zLabels scheidt zich af van zijn moederconcern. De ontwikkelaar van eigen merken voor de Duitse etailer wil zijn labels ook bij de concurrentie kunnen aanbieden, zegt ceo Jan Wilmking tegen TextilWirtschaft.

De eigen merken van Zalando komen sinds 2010 uit de koker van zLabels. Intussen bestaat de collectie uit zeventien labels, waaronder Mint & Berry, Anna Field en Pier One. Een aantal van de merken zal straks aangeboden worden aan onder meer Asos, Amazon en Alibaba.

De eigen merken zijn goed voor tien tot vijftien procent van Zalando’s omzet, een bedrag tussen de driehonderd en vierhonderd miljoen euro. Onlangs maakte Zalando nog bekend een nieuwe collectie te presenteren die door zLabels is gemaakt, en die is ontworpen met behulp van kunstmatige intelligentie.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!