RetailWatching richt zich op voor de retail relevante achtergronden met onder meer tips, video's, fotoreportages, columns, expertartikelen en whitepapers. RetailNews zet de vijf meest gelezen artikelen van afgelopen week op een rij.
De winnaarsmentaliteit van Intersport
De sportbranche is volop in beweging. Waar Nederlandse ketens als Perry Sport en Aktiesport het jaar begonnen met een faillissement, groeit Intersport op de achtergrond rustig verder. De franchiseformule wist onlangs een aantal vestigingen van Daka en Telstar aan zijn winkelbestand toe te voegen en probeert ook digitaal bij te blijven. ‘Elke dag willen winnen’ staat volgens Jan Willem Juffer, directeur Intersport bij retailserviceorganisatie Euretco, centraal. We hoeven volgens hem dan ook niet bang te zijn dat Intersport ten onder gaat.
Een kijkje in de eerste Kalasjnikov-winkel
Een producent die in retail stapt, het wekt geen verbazing meer. In het geval van Kalasjnikov is dat toch weer even anders. De wapenmaker heeft een heuse brandstore met niet van echt te onderscheiden namaak-AK47's geopend.
Het designdenken: begin met 'waarom'
De gedachte dat winkels enkel fungeren als verkooppunten is op zijn retour. Conceptdenken – ook wel designdenken – maakt zijn opmars. En dat betekent meer dan een mooie winkelinrichting. Design is overal.
Waarom Bristol de stoute schoenen aantrekt
Met Macintosh Retail Group ging eind vorig jaar een hele reeks schoenenketens failliet. De meeste daarvan maakten een afgeslankte doorstart, zoals Scapino en Manfield. Eerder in 2015 gingen onder meer Van Dalen, Schoenenreus, House of Shoes en Taft al failliet. Dit jaar volgden kleinere ketens als Zwart en Boots Shoes. Malaise in schoenenland dus. Of niet? Bristol kondigt aan tientallen nieuwe vestigingen in Nederland en België te willen openen. Waar haalt de discounter die moed vandaan?
Een modeparadijs voor de stoere man
Tribute Men heeft vorige week de deuren van zijn flagshipstore in Veenendaal geopend. Het is de derde vestiging voor de mannenmoderetailer en 'een winkel waar alles samenkomt', zo zegt mede-eigenaar Michel Vermeer.
Aanmelden voor de gratis dagelijkse nieuwsbrief van RetailWatching? Dat kan hier.
Reacties 0