Beter Bed heeft in de eerste zes maanden een nettowinst van 8,4 miljoen euro geboekt. Dat is 7,4 procent meer dan een jaar eerder, zo blijkt uit de halfjaarcijfers van de Nederlandse retailer.
Ook de brutomarges en de ebit tonen volgens directievoorzitter Ton Anbeek ‘een gezonde groei’. Zo liep de marge op van 56,6 naar 57 procent en groeide het bedrijfsresultaat van 10,5 naar 11,6 miljoen euro. De kosten vielen echter hoger uit, ondanks dat kostenbeheersing volgens Anbeek ‘hoog in het vaandel staat’.
Beter Bed maakte vorige maand al bekend dat zijn omzet met zeven procent was toegenomen tot 89,8 miljoen euro. De keuze om uit te groeien tot een omnichannel retailer met een marketing- en reclamebeleid gericht op klanttevredenheid en innovatie werpt volgens de topman zijn vruchten af. Anbeek wijst daarbij zowel op de groei van de online omzet als die in de fysieke winkels. “Dit laat zich het duidelijkst zien in de Benelux”, stelt hij.
In Duitsland liep de omzet in het eerste halfjaar echter wat terug. Beter Bed denkt niet dat daar op korte termijn verandering in komt. De Duitstalige landen gaan volgens Anbeek met enige vertraging dezelfde strategie uitvoeren als in de Benelux.
Reacties 0