Appdate: Zo bestel je pizza op je tv

Met de groei van m-commerce schieten ook apps als paddenstoelen uit de grond. Retailers houden het vaak niet bij één mobiele applicatie, terwijl niet-retailers toepassingen introduceren die niet zouden misstaan bij grote winkelketens. RetailWatching geeft wekelijks een overzicht van drie apps die meer dan de moeite waard zijn. Deze week apps van Papa John’s, Wayfair en Uber.

Papa John’s
Een film of serie kijken met een pizza erbij, het lijkt een prima combi. Daarom lanceerde Papa John’s deze week een app, waarmee consumenten via de Apple TV direct een pizza kunnen bestellen. Het is de eerste applicatie van een fastfoodketen voor Apple TV.

De app biedt een overzicht van eerdere bestellingen, en ook betalen kan direct via de tv. Ook kun je met de ‘pizza builder’ je eigen pizza samenstellen, favorieten toevoegen en punten sparen voor het loyaliteitsprogramma. Gebruikers van de Papa John’s-App op iPhone of iPad, krijgen de Apple TV-applicatie automatisch gedownload.

Wayfair
De nieuwe Patio Playground-applicatie van Wayfair brengt consumenten in een digitale buitenwereld waar zij aan de slag kunnen met meubels van de online meubelwinkel. Zo kunnen zij bijvoorbeeld hun eigen achtertuin inrichten met behulp van de app.



De applicatie plaatst gebruikers in een landschap waar zij met behulp van een controller vrij kunnen rondlopen en meubels en decoratie uit de catalogus van Wayfair kunnen plaatsen. Zo krijgen zij een kijkje in het assortiment met buitenproducten van de retailer en kunnen zij items die hen aanspreken direct zien in een virtuele buitenwereld. De applicatie is beschikbaar in de Oculus Rift Experiences appstore en werkt alleen in combinatie met het systeem van de Facebookdochter.

Uber
Een ritje met Uber naar een bepaalde winkel wordt een kwestie van één tik op het scherm. Tenminste, bij retailers die aangesloten zijn bij de dienst Ride there with Uber. De knop wordt geplaatst op de mobiele locatiepagina van de retailer. Van daaruit komen zij in de Uber-app, waar hun bestemming dan al staat ingevuld.



De samenwerking moet de aangesloten retailers meer traffic in de fysieke winkels opleveren. De nieuwe toepassing wordt momenteel bij verschillende partijen geïmplementeerd, laat Uber weten zonder namen te noemen. De functie wordt ook beschikbaar voor restaurants en banken.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Dit artikel krijg je cadeau. Lees alles van RetailTrends voor slechts € 10,- (eerste maand).

Word member Of log in