Hier winkel je in een parkeergarage

Conceptstores vind je tegenwoordig overal, zelfs in een parkeergarage. De kelder van het befaamde gebouw van Sony in Tokio is het onderkomen van The Park.Ing Ginza.

Sony besloot onlangs om de in 1966 geopende toren in maart volgend jaar te slopen. In aanloop naar de Olympische Spelen in 2020 in de Japanse hoofdstad wordt de plek in winkelgebied Ginza onder de naam Ginza Sony Park omgedoopt tot een openbare ruimte. Na de Spelen verrijst er weer een nieuw gebouw, dat in de herfst van 2022 geopend moet worden.

Het tijdelijke vertrek van Sony biedt de ruimte aan andere initiatieven, waaronder The Park.Ing Ginza. Op de derde en vierde kelderverdieping vinden bezoekers een winkel, café en galerij, zonder dat die drie onderdelen duidelijk van elkaar zijn gescheiden.

The Park.Ing Ginza deelt de derde kelderverdieping met de parkeerplaats Nisha-Ginza en biedt bezoekers de mogelijkheid om de ruimte per voet of gewoon met de auto te bezoeken. Nisha-Ginza biedt ruimte aan achthonderd auto’s en beschikt verder over een restaurant, rustplaats en plek waar je auto’s kunt huren. Daardoor heeft de parkeergarage een hele andere sfeer dan de gemiddelde parkeerplaats in Tokio.

De conceptstore is ontworpen door het bureau Nobuo Araki/The Archetype, dat een winkelfunctie heeft gecreëerd zonder de omgeving daarbij uit het oog te verliezen. Om flexibel met de ruimte om te kunnen gaan is er bijvoorbeeld veelal gebruikgemaakt van tijdelijke bouwmaterialen.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Dit artikel krijg je cadeau. Lees alles van RetailTrends voor slechts € 10,- (eerste maand).

Word member Of log in