​Kahn: ‘Fysiek warenhuis van V&D een hele klus’

​Kahn: ‘Fysiek warenhuis van V&D een hele klus’

Roland Kahn weet nog niet of V&D terugkeert in de winkelstraat. “Het is een stuk moeilijker om een fysiek warenhuis te openen dan een online warenhuis”, zei hij op het Retail & Brands Festival.

“Insjallah”, antwoordde Kahn op de vraag of V&D binnen vijf jaar weer fysieke winkels heeft. “Ik denk zelf dat het een hele klus is om een warenhuis helemaal opnieuw op te bouwen. Daarom denk ik ook dat het achteraf te veel gevraagd was om V&D nieuw leven in te blazen.”

Hij heeft hoge verwachtingen van de herlancering van V&D als online warenhuis. Daarvoor wijst hij naar de ‘bizarre’ media-aandacht rond het faillissement van V&D. Kahn kan naar eigen zeggen straks kiezen in welke talkshow hij aanschuift om de herlancering aan te kondigen. Die gratis aandacht zal V&D een vliegende start geven, verwacht hij. “En de eerste slag is een daalder waard.”

Hoe het online warenhuis eruit komt te zien, kan hij niet zeggen. Al is het alleen maar omdat het project geleid wordt door zijn collega Ronald van Zetten, de voormalig topman van HEMA. “Ik mag af en toe met hem klankborden.” Wel laat hij weten dat voormalige klanten de oude waarden van V&D online terug zullen zien. “Wij steken dat in een nieuw jasje. Zeg maar ‘Anton Dreesmann the second’.”

Kahn probeerde begin dit jaar tevergeefs een doorstart te realiseren voor V&D, maar kocht later met zakenpartners Van Zetten en Jaco Scheffers wel de intellectuele eigendommen van de warenhuisketen. Zij betaalden daarvoor vijfhonderdduizend euro en spraken af de helft van de winst die tot 1 november wordt geboekt af te dragen. Nu de lancering is uitgesteld, wordt die termijn vermoedelijk met zes maanden verlengd. Dat gebeurt als de winst voor 1 november onder de twee miljoen euro ligt.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!