​Invito streeft naar 25 winkels

​Invito streeft naar 25 winkels

Schoenenketen Invito moet zo snel mogelijk weer landelijke dekking krijgen op A1-locaties in grote steden. Die ambitie spreekt algemeen directeur Peter van den Hurk uit tegenover Schoenvisie.

De merknaam van de voormalige Macintosh-formule werd in mei gekocht door Le Ballon. De eerste twee winkels gaan dit najaar open, waarbij de fashionketen in Breda en Den Haag weer in zijn voormalige pand terugkeert. De webshop gaat in oktober live.

Van den Hurk noemt Invito op basis van de omzetcijfers van de afgelopen jaren ‘honderd procent levensvatbaar’. “Bij Invito zelf ging niets rigoureus mis, al moest de inkoopafdeling soms met een beperkt budget werken omdat er niet meer geld kon worden vrijgemaakt.” Van den Hurk streeft naar 25 winkels op toplocaties en wil de formule op termijn ook weer naar de Randstad brengen.

De Le Ballon-directeur liet eerder dit jaar al weten dat expansie van Invito op korte termijn zou plaatsvinden. De winkels krijgen een volledig nieuwe uitstraling. Invito en Le Ballon blijven strikt gescheiden formules en zijn bovendien geen directe concurrenten van elkaar, stelt Van den Hurk. Zo verkoopt Le Ballon, in tegenstelling tot Invito, alleen dameskleding.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!