HelloFresh heeft in de eerste zes maanden van dit jaar een verlies van 52,9 miljoen euro geleden. Dat is bijna een verdubbeling ten opzichte van een jaar eerder, toen de maaltijdbezorger nog 28,5 miljoen in het rood stond.
De omzet verdubbelde ruim van 112,5 miljoen tot 291,5 miljoen euro. HelloFresh is daarmee de Rocket Internet-onderneming met de sterkste omzetgroei, maar tevens de enige die zijn verlies verder heeft zien oplopen.
HelloFresh had begin juli 812 duizend actieve klanten, eveneens bijna een verdubbeling ten opzichte van een jaar eerder. Het aantal bestellingen groeide met ruim 140 procent tot 44,8 miljoen maaltijddozen. Bovendien geven actieve klanten meer uit.
In totaal staat Rocket Internet in het eerste half jaar 617 miljoen euro in het rood. Het Duitse bedrijf wijt het verlies voornamelijk aan 383 miljoen euro aan afwaarderingen bij Global Fashion Group, het modecluster met startups als Zalora, Dafiti en Lamoda. Deze lookalikes van Zalando werden een jaar geleden nog gewaardeerd op drie miljard euro, maar zijn nu minder dan een miljard euro waard.
Reacties 0