​Plein.nl mikt op groei via abonnementen

​Plein.nl mikt op groei via abonnementen

Plein.nl wil in de toekomst meer abonnementsdiensten introduceren voor zijn producten. De etailer werkt al met Gillette samen aan de Shave Club, maar werkt inmiddels aan meer varianten. Dat laat eigenaar Kees van den IJssel weten op RetailWatching.

Wasmiddel leent volgens Van den IJssel als low involvement-product prima voor een abonnement. Klanten kunnen bijvoorbeeld elke twee maanden een fles Persil of Ariel opgestuurd krijgen. Datzelfde geldt voor opzetstukjes voor elektrische tandenborstels en dierenvoeding. “We gaan het abonnementsmodel in de toekomst breder uitrollen, deels samen met grote spelers en deels zelf.”

Plein.nl werkt inmiddels samen met zo’n tachtig merkfabrikanten, die de online verkoop via zijn platform meefinancieren. “Je verwacht misschien dat de meesten inmiddels wel weten hoe het spelletje online gespeeld wordt, maar zij kunnen dankzij een plugin op onze website nog veel van onze data leren”, aldus Van den IJssel.

De verkoper van verzorgingsproducten verwacht dit jaar meer dan elf miljoen euro omzet te draaien. Volgend jaar mikt Plein.nl met webwinkels als Drogistplein, Tandartsplein en Huisdierplein op meer dan twintig miljoen euro. “Het is echt onze ambitie om binnen twee jaar de nummer één of twee in deze markten te zijn”, zegt Van den IJssel op RetailWatching.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!