​McDonald’s: ‘Nog een lange weg te gaan’

​McDonald’s: ‘Nog een lange weg te gaan’

McDonald’s heeft zijn groeiende trend in Nederland dit jaar doorgezet. “Maar we hebben nog een lange weg te gaan", zegt managing director Manu Steijaert in De Financiële Telegraaf.

McDonald’s leek lange tijd meer op een supermarkt dan op een restaurant, zegt Steijaert. “Ruim 45 jaar waren we een soort blackbox, maar bij een modern restaurant passen openheid en gezonde producten.” Tussen 2011 en 2014 had de fastfoodketen wereldwijd last van teruglopende omzetten. “Wij deden het goed, maar de omgeving veranderde veel sneller”, concludeert Steijaert.

Steijaert zei dit jaar al in RetailTrends dat McDonald’s veel transparanter zou kunnen zijn over ‘welk onderwerp dan ook’. Wel wees hij erop dat ook de consument een verantwoordelijkheid heeft in de veranderende opvattingen over voeding. “Ik wil niet naar een regime waarin wij bepalen wat de consument allemaal nog mag eten.”

De retailer zag zijn omzet in ons land vorig jaar met 3,4 procent groeien tot bijna 674 miljoen euro. Nieuwe concepten als tafelbediening, McCafé, de saladebar en personalisatie van gerechten worden momenteel in Nederland uitgerold.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!