Zalando is in ons land gestart met de personalshoppingdienst Zalon. Daarbij krijgen consumenten een kledingbox opgestuurd na persoonlijk advies van een stylist.
Klanten worden bij Zalon vooraf gevraagd om een vragenlijst in te vullen, waarbij ze ook eigen foto’s of hun favoriete stijl kunnen uploaden. Ze krijgen gratis advies van een stylist, die ze eventueel ook kunnen bellen. Vervolgens wordt de kleding opgestuurd en kunnen klanten zelf kiezen wat ze willen houden. Uiteindelijk betalen ze alleen voor de producten die niet worden teruggestuurd.
De stylist kan een keuze maken uit alle vijftienhonderd merken en ruim 150 duizend producten die Zalando verkoopt, vertelt managing director Ivo Scherkamp van Zalon. “Of het nu gaat om een outfit voor man of vrouw, met zo’n groot aanbod is iedere outfit custom made.”
Zalando gaat met de dienst in ons land de concurrentie aan met onder meer The Cloakroom, Outfittery en House of Einstein. Waar die bedrijven zich alleen op mannen richten, is Zalon zowel voor mannen als vrouwen beschikbaar.
Zalon werd eind 2014 al getest in Duitsland en werd een halfjaar later landelijk uitgerold. Toenmalig countrymanager Donna Darthuizen liet destijds al weten dat Nederland niet zou achterblijven. Zalon is nu ook in Oostenrijk en Zwitserland beschikbaar gemaakt.
Reacties 0