Makro krijgt vanaf volgende maand de eerste twee shop-in-shops van de Duitse modeketen Adler. De vestigingen in Den Bosch en Nijmegen zullen fungeren als pilot. Dat laat een woordvoerder weten aan RetailNews.

Adler beschikt momenteel over 178 winkels in vier landen, waarvan het grootste gedeelte in zijn thuisland gevestigd is. De modeketen werkt al samen met Metro Group, het moederbedrijf van Makro dat zelfs enige jaren eigenaar van Adler was. Adler richt zich in het middensegment voornamelijk op mannen en vrouwen van 45 jaar en ouder en was vorig jaar goed voor 566 miljoen euro omzet.

Adler is volgens de woordvoerder een van de grootste, leidende kledingketens in Duitsland, met een grote naamsbekendheid en hoge merkentrouw. Bovendien wordt er een ‘bewezen shop-in-shopconcept’ gevoerd, gericht op vaste klanten. Adler krijgt binnen Makro de verantwoordelijkheid over de look en feel van de shop-en-shop, het assortiment en de logistiek, terwijl de marketing en promotieactiviteiten gezamenlijk worden uitgevoerd.

Makro kan zich door de samenwerking volgens de zegsvrouw focussen op zijn eigen assortiment en expertisegebied. Het groothandelsbedrijf liet eerder al weten zich meer op food en foodgerelateerde producten te willen richten.

Makro grijpt de eerste periode aan om te ervaren hoe de twee shop-in-shops van Adler worden ontvangen. “Daarna wordt bepaald of en hoe de samenwerking in Nederland verder verloopt”, aldus de woordvoerder.