Het winkelbestand van Action is inmiddels boven de 750 vestigingen uitgekomen. Sinds de start van het jaar heeft de Nederlandse retailer zo’n honderd nieuwe winkels geopend.
Action had begin dit jaar 655 vestigingen in zes landen, wat een groei van 141 winkels ten opzichte van een jaar eerder betekende. De retailer heeft de ambitie om die groei dit jaar te overtreffen, door voornamelijk nieuwe winkels te openen in Frankrijk in Duitsland. Action realiseert daarvoor onder meer twee nieuwe distributiecentra in de omgeving van Mannheim en Toulouse.
Donderdag is in Lampertheim de honderdste winkel in Duitsland geopend en volgende week volgt in Grenoble de tweehonderdste winkel in Frankrijk. In België is Action inmiddels goed voor meer dan de helft van de omzet uit ‘low end’-retail, zo blijkt uit een studie van PwC en The Retail Academy. Dat segment heeft inmiddels een procent van de FMCG-markt in handen. Action is de grootste en eveneens snelst groeiende discounter bij onze zuiderburen.
De Nederlandse retailer viert de mijlpaal van 750 winkels twee weken lang met een ‘surprise party’. Daarbij kunnen klanten online tasjes open krassen, waarbij ze onder meer kans maken op 75 euro shoptegoed.
Reacties 0