​Kalverstraat-campagne voor minder toeristen

​Kalverstraat-campagne voor minder toeristen

De ondernemersvereniging van de Kalverstraat lanceert in december een campagne om meer Amsterdammers naar de winkelstraat te lokken. Momenteel komt zestig procent van de bezoekers niet uit de stad, zegt Zeger Stinis van de vereniging tegen Het Parool.

De Kalverstraat moet zowel online als ter plekke duidelijker als winkelstraat geprofileerd worden, vindt Stinis. Veel toeristen lopen volgens hem nu ‘doelloos’ door de straat, omdat ze er niet zijn om te winkelen. “Daardoor wordt het onnodig druk in de straat en wijkt het kopende publiek uit naar andere winkelbuurten." De Kalverstraat verliest volgens hem veel shoppers aan De Negen Straatjes en het Gelderlandplein.

Stinis oppert een grote poort met een opvallend logo, die bezoekers erop attendeert dat ze een winkelstraat binnenlopen. "Als de campagne succesvol is, hebben we uiteindelijk misschien per saldo minder bezoekers, maar wel een publiek dat speciaal naar de Kalverstraat komt."

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!