De ondernemersvereniging van de Kalverstraat lanceert in december een campagne om meer Amsterdammers naar de winkelstraat te lokken. Momenteel komt zestig procent van de bezoekers niet uit de stad, zegt Zeger Stinis van de vereniging tegen Het Parool.
De Kalverstraat moet zowel online als ter plekke duidelijker als winkelstraat geprofileerd worden, vindt Stinis. Veel toeristen lopen volgens hem nu ‘doelloos’ door de straat, omdat ze er niet zijn om te winkelen. “Daardoor wordt het onnodig druk in de straat en wijkt het kopende publiek uit naar andere winkelbuurten." De Kalverstraat verliest volgens hem veel shoppers aan De Negen Straatjes en het Gelderlandplein.
Stinis oppert een grote poort met een opvallend logo, die bezoekers erop attendeert dat ze een winkelstraat binnenlopen. "Als de campagne succesvol is, hebben we uiteindelijk misschien per saldo minder bezoekers, maar wel een publiek dat speciaal naar de Kalverstraat komt."
Reacties 0