​Jysk boekt eerste winst in Nederland

​Jysk boekt eerste winst in Nederland

De Deense meubelketen Jysk heeft het afgelopen boekjaar voor het eerst sinds zijn entree winst geboekt in Nederland. Dat laat countrymanager Frank Christant weten aan RetailNews.

Jysk is sinds 2006 actief in ons land en was tot vorig jaar zonder uitzondering verlieslatend. In het afgelopen boekjaar, dat tot eind augustus liep, is daar volgens Christant echter verandering ingekomen. Hij reageert daarmee op het eerdere bericht dat Jysk nog altijd verliesgevend zou zijn, dat was gebaseerd op het laatst beschikbare jaarverslag.

Jysk Nordic maakte deze maand al bekend dat zijn Europese omzet het afgelopen boekjaar, dat eind augustus afliep, met 9,3 procent is toegenomen. Specifieke cijfers over Nederland zijn niet bekendgemaakt. Een jaar eerder was de keten in ons land goed voor 79 miljoen euro omzet.

Het verlies kwam destijds echter uit op 3,9 miljoen euro, ongeveer evenveel als een jaar eerder. Jysk wijst echter op de positieve kasstroom, waardoor er geïnvesteerd kan worden in nieuwe winkels. De Nederlandse organisatie heeft steun vanuit het moederbedrijf om verder te investeren in ons land.

Jysk is er nog altijd van overtuigd uit te kunnen groeien tot een topspeler in de Nederlandse markt. De retailer is voornemens om betere financiële resultaten in bestaande winkels te boeken, maar investeert bovenal in verdere groei, waaronder online. Ook worden nieuwe winkels geopend op locaties die uiteindelijk moeten bijdragen aan de winstgevendheid in Nederland.

Jysk beschikt momenteel over ruim tachtig winkels in Nederland. Dat aantal moet op termijn doorgroeien naar 110 tot 120 winkels, terwijl vanuit de Nederlandse organisatie ook winkels in België worden geopend. Jysk gaat daar komende lente met de eerste winkels van start, om er uiteindelijk op zo’n vijftig filialen uit te komen.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!