Gepeperde meningen, rake observaties, niet te missen innovaties, opvallende onderzoeken. RetailWatching tipt wekelijks artikelen van over de grens die de moeite van het lezen waard zijn. Deze week artikelen die voorbij kwamen op Fortune, Bloomberg, Forbes, The Wall Street Journal en MarketWatch.
Verkiezingsstress
Amerika is in de ban van de presidentsverkiezingen. Voor retailers zou dat wel eens slecht nieuws kunnen zijn in aanloop naar de feestdagen, blijkt uit onderzoek. Niet alleen zijn consumenten voorzichtig in deze ‘onzekere tijd’, de politieke campagnes eisen ook nog eens alle advertentieruimte op.
Lees verder bij Fortune: http://for.tn/2eWDHZd
Leegstand
Dat winkelleegstand een probleem is in Nederland, is bekend. Maar waar de toplocaties het hier nog wel aardig doen, is dat in de Verenigde Staten anders. Fifth Avenue in New York kampt met een recordaantal lege winkelpanden. De hoge huren maken dat zelfs de meest luxe retailers een stapje terugdoen.
Lees verder bij Bloomberg: http://bloom.bg/2eLW2rB
Pakkende tekst
Een herhalingsbestelling van een pizza via een tekstberichtje, daar valt nog wel iets bij voor te stellen. Maar een luxe maatpak? Volgens Alton Lane is het niet minder kansrijk. En de stap van de Amerikaanse retailer is nog maar het topje van de ijsberg.
Lees verder bij Forbes: http://bit.ly/2eNS3xg
Personeelsjacht
Nu het kerstshopseizoen steeds vroeger begint, moeten retailers steeds eerder op zoek naar tijdelijk extra medewerkers voor die periode. Dat de werkloosheid afneemt, maakt het er allemaal niet makkelijker op. En dus is er een heuse strijd gaande om de tijdelijke medewerker voor dit jaar te winnen.
Lees verder bij The Wall Street Journal: http://on.wsj.com/2dO9uOM
Open of dicht?
Winkel wel of niet sluiten op Thanksgiving Day? Het is een heet hangijzer in de Verenigde Staten, met een trend waarbij steeds meer retailers ervoor kiezen voor sluiting. En dat blijkt vaak een goede keuze.
Lees verder bij MarketWatch: http://on.mktw.net/2eM08zD
Reacties 0